بیش از 100 میلیارد ریال برای پروژه سد عنبران اختصاص یافت

مشکل کم‌آبی عنبران حل می‌شود

شناسه خبر: 498304 سرویس: استانها

 ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: 105میلیارد ریال برای خرید اراضی و تکمیل پروژه سد عنبران در سال 93 اختصاص یافت.

منصور حقیقت‌پور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار کرد:با پیگیری مجدانه آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان, صبح امروز با همراهی فرماندارشهرستان نمین، امام جمعه عنبران و مدیران آب منطقه ای و آب فاضلاب شهری و روستایی و برنامه بودجه استانداری اردبیل جلسه ای را در نهاد ریاست جمهوری با علیرضا صالح، معاون امور مجلس، حقوقی و استان های محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور در مجموعه معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری انجام شد.

نماینده مردم اردبیل,نیر ونمین در مجلس افزود:در این جلسه تصمیمات خوبی برای رفع موانع و مشکلات پیش آمده آبرسانی به عنبران و روستاهای اطراف آن گرفته شد به طوری که  مقرر شد 15 میلیارد ریال بودجه ملی علاوه بر بودجه‌های استانی اختصاص یابد تا این پروژه آبرسانی تکمیل شده و اهالی منطقه از آب پایدار و شرب سالم استفاده کنند.

وی به محرومیت منطقه عنبران و ضرورت توجه به توسعه متوازن در این منطقه اشاره کرد و گفت: تلاش و جدیت ما بر این است تا یک حرکت مثبت و سازنده را در مسیر توسعه همه‌جانبه به ویژه توسعه پایدار شاهد باشیم تا برخی از موانع و نارسایی‌ها ی این منطقه نیز با اقدامات سنجیده برطرف شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از طریق وزارت نیرو پیگیر تکمیل طرح‌‌های آبی استان به ویژه حوزه انتخابیه نمین هستیم تا در دو سال آینده منابع اعتباری خوبی تخصیص پیدا کند و زمینه برای یک حرکت مثبت و سازنده در بهره‌گیری از ظرفیت‌های خوب به ویژه ایجاد رفاه و آسایش ساکنان مناطق روستایی انجام شود.

وی در مورد ی توسعه همه‌جانبه منطقه عنبران بیان کرد: در سال 95 مقرر شد آبگیری سد عنبران انجام شود که کل بودجه اجرای سد و شبکه بالغ بر 450 میلیارد ریال برآورد شد که طی دو سال آینده این اعتبار تأمین می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر،نمین و سرعین در مجلس در مورد پرداخت مطالبات پیمانکاران سد عنبران افزود: در کنار پرداخت این مطالبات مبلغ 105 میلیارد ریال امسال برای تکمیل سد و اجرای شبکه‌های آبیاری اختصاص یافت که امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود بتوانیم زمینه خوبی را برای عملیاتی کردن طرح‌ها و پروژه‌ها انجام دهیم.

انتهای پیام/